top of page
Search

Tahniah As Sakeenah!

Updated: Sep 20, 2023

PERARAKAN SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN 2023


*Subang Jaya, 10 September 2023* - Semangat kemerdekaan dan persatuan bergema di sekitar Subang Jaya pada majlis perarakan sambutan Hari Kemerdekaan yang dianjurkan oleh Majlis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ) dengan kerjasama Hari Tanpa Kenderaan Subang Jaya. Bertempat di hadapan Subang Parade & AEON BiG Subang Jaya, perarakan ini turut menyaksikan penyertaan bermakna daripada As Sakeenah Learning Centre yang memeriahkan acara dengan sertai perarakan kategori taska & tadika.


Dalam semangat perpaduan dan kebangsaan, perarakan ini menyaksikan penyertaan aktif daripada seramai 6 buah tadika, yang turut disertai oleh pelajar-pelajar sekolah dan ahli unit beruniform dari sekitar Subang Jaya. Semangat Patriotisme peserta dan penonton sungguh menggembirakan, dengan berbagai elemen kreatif dan bendera Malaysia yang berkibar dengan megah.


Majlis ini secara rasminya dirasmikan oleh Datuk Bandar Subang Jaya, yang turut menyuarakan pesan-pesan perpaduan dan semangat kemerdekaan kepada semua yang hadir. Beliau menekankan kepentingan nilai-nilai kebangsaan dalam membina sebuah masyarakat yang harmoni.


Prestasi gemilang datang dari pihak As Sakeenah Learning Centre, yang dinobatkan sebagai juara bagi kategori Perarakan Sambutan Hari Kemerdekaan Kategori Tadika Taska 2023. Ini adalah satu penghargaan yang sangat berharga bagi pusat pembelajaran ini, dan ia adalah bukti kebolehan dan semangat kemerdekaan yang diinspirasikan dalam kalangan pelajar-pelajarnya.


Dalam penutup, kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak penganjur, Majlis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ), dan Hari Tanpa Kenderaan Subang Jaya, kerana memberi peluang kepada As Sakeenah untuk menyertai program yang amat bermakna ini. Terima kasih kepada semua anak-anak, guru-guru, dan ibu bapa yang turut serta menjayakan program ini dengan semangat yang tinggi.


Tidak lupa, terima kasih juga kepada para penyumbang secara langsung dan tidak langsung yang turut serta menjayakan perarakan sambutan Hari Kemerdekaan ini. Semoga semangat kemerdekaan dan persatuan terus bersinar di hati setiap rakyat Malaysia. Selamat Hari Kemerdekaan! Merdeka! Merdeka! Merdeka!


16/9/2023 - Admin ASLC

39 views0 comments

Recent Posts

See All

コメント


  • Instagram
  • Facebook
  • TikTok
  • Whatsapp
bottom of page